trott, exalterad och antligen framme!

(Eftersom jag skriver for min egen skull sa skiter jag i om det ar trakigt att lasa, jag vill bara kunna komma ihag mitt liv :p)

Sa resan startade med att Lisa och Christian korde mig till Ybussen i Sundsvall kl.00.20 lordag natt. Pa bussen upptackte jag att biljetten inte var giltig, jag hade rakat boka for fredag natt istallet. Sa ett stort tack till busschaforen som lat mig aka med anda!
Efter 5h pa bussen, utan somn pga av att en storgratande, svarande galen full brud somnat och missat att kliva av, vantade 4h pa Arlanda innan avgang.
Planet lyfte som det skulle kl.9.10 och ingen sa nagot om att varken bomber eller terrorister var ett hot i New York. Flygresan bestod av att fordriva de 8h genom mat, film, Foo fighters och somn, landade i New York kl.11.30 (ca 17.10 svensk tid) Pa New Ark vantade den jobbigaste utmaningen, skulle jag fa komma in i landet? Eller skulle dom ta mig i passkontrollen?
Redan pa vag till passkontrollskon blev jag stoppad och utfragad om varfor jag var dar? vem jag skulle bo hos? varfor jag skulle bo dar? varfor jag hade ett visum? hur lange tankte jag stanna? vad gjorde jag i Sverige? osv..
Men jag lyckades halla huvudet kallt och tog mig forbi bade den harda vakten och sa smaningom aven passkontrollen :) Sa kunde jag antligen pusta ut, ingen bomb, inga terrorister och jag klarade att ta mig in!
Nu var jag halvvags framme, bara 4h pa flygplatsen och 5 och en halv timme pa planet kvar. Kl.15.15 lyfte vi fran New Ark (ca 20.00 svensk tid) Pa planet satt jag med ett kanadensiskt nygift par pa vag till fiji, deras resa skulle bli nastan exakt lika lang som min. Dom var super trevliga och nar det var dags far middag sa tog flygvarden bara kort, (vilket jag inte hade) sa da erbjod sig paret att kopa mat till mig. Det slutade med att den trevliga flygvarden gav mig bade mat och sedan en vinflaska gratis :D Troligtvis basta flygresan ever!
Kl. 19.30 befann jag mig antligen hemma i Redondo beach (ca kl.04.30 svensk tid) och at Taco bell med familjen, det kandes som om jag aldrig hade vart hemma i Sverige alls!

Kommentarer
Postat av: Louise

Vad jag vet så finns det ingen som har sån tur som du :)

2011-09-19 @ 17:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0