Lina längtar efter snö!!

Idag har jag, tro det eller ej varit på skolan :P Det har ju faktiskt varit något ganska ovanligt att se mig där den här terminen.
Fast iof så var jag där ett par timmar igår med, men det var mest bara som tidsfördriv. Satt med Hult, Sandman och Jäger i naturhuset, där vi fördrev tiden med att skjuta korkarna från sandmans överstrykningspennor. Det hela spårade naturligtvis ur efter ett tag och skjutandet övergick i nåt slags kork-krig!

Gårdagens drullepris tilldelar jag dessutom mig själv, som på väg från biblioteket till naturhuset lyckades punktera mitt cykeldäck..rejält! Plötsligt började det bara pysa, väldigt högt och mycket och på ca 4sek var däcket helt platt :/

Anyways, tillbaka till dagen bekymmer..
Så, Marie och jag var på väg hem ifrån skolan (gåendes, pga min punktering dagen innan) när vi märker att något faller från himlen. "Snö!" utropar jag glatt, men Marie hade svårt att hålla med mig, hon tyckte mer det såg ut som regn.
"Okej, vi kan väl kalla det för snöblandat duggregn då.." tyckte jag. 
Men hur funkar det egentligen, om det är ganska kallt ute (säkert nån minusgrad), det är is på vattenpölarna och något väldigt smått, knappt så att man ser det..faller från himlen :p borde det inte vara snö då?


Jag tänker iaf hävda att detta är umeås första snö,även om man inte riktigt kunde se den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0