har jag berättat om den gången då jag krockade med en kines?!

Det var en mörk och kall kväll i september, jag och kiki hade tillsammans med, nollor, phösare och generaler varit på geografigränd och festat som bara emo's kan. Efter festen skulle vi alla dra vidare till NH, men då jag och kiki hade cyklar så bestämde vi oss för att cykla i förväg. På vägen till NH blev suget efter snus så starkt att vi tog en avvikare mot kinesen. (Kinesen är för er som inte vet, en kiosk där man säljer umeås kanske billigaste snus) Kiki och jag kom (i en helt tillåten hastighet) cyklandes i kvällsmörkret och alldeles i korsningen, (hur ska jag förklara vilken jag menar..) mellan ÅC, fysikgränd och peddan, kommer från vänster en kille cyklandes. Kiki hinner passera korsningen innan killen kommit fram, men för mig var en kollision i princip oundviklig..jag försökte svänga åt vänster, men förgäves.
Han körde rakt in i mitt framhjul. Jag hann ge ifrån mig ett högt (troligtvis ganska gällt) skrik, innan jag kastades till marken!
Killen på cyklen som visade sig vara en utbytesstudent från kina, sprang fram till mig och försökte dra upp mig från marken samtidigt som han gång på gång sa -"im so sorry!" Jag protesterade vilt och sa på svenska att jag ville ligga kvar en stund...tills jag hade känt att alla mina kroppsdelar var på plats.
Så småningom tog jag mig upp på cykeln igen, som tack och lov klarat sig rätt bra och jag å Kiki kunde köpa vår snus och sedan bege oss till NH!

Jag klarade mig ur krocken med endast, ett par dagars huvudvärk och en väldigt öm svanskota :p

Vad kan vi då dra för lärdom utav detta? - Jo, att man inte bör cykla så fort när man är onykter..



Kommentarer
Postat av: Eje

Det var en mycket klok lärdom du tagit ;P

2008-10-22 @ 10:37:15
Postat av: Kiki

"solly solly" Inte alla som har krockat med en "ÄKTA" kines. haha

2008-10-22 @ 14:09:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0