en sån där dag som man aldrig vill ska ta slut..

Idag tisdag, har verkligen varit nästintill perfekt.
Till skillnad från igår då jag spenderade dagen med att storhandla på Albertsson och sedan laga middag till hela "familjen", inte bara en maträtt utan jag hade bestämt mig för att göra tre olika pajer. Räkpaj, bacon och broccoli paj samt tacopaj, vilket bara tog mig sisådär 4 timmar att förbereda och tillaga. Men om det var värt det :) jag skulle nog påstå att jag gjorde succe!!
Men whatever, idag tisdag alltså. Vaknade av att solen lyste redan kl.8 och begav mig ut på morgon promenad på stranden. Det var extra kul att promenera idag då det var stora vågor, vilket innebär att havet var fullt av surfare! (dom finns där ute, bara lite svårt att ta kort med mobilen..)


så, där har ni några :p



vågorna är en aning oförutsägbara..ibland bara kastar dom sig upp över sanden rakt på mig.










Dagen fortsatte med lunch tillsammans med Ann sofi på någon japansk        restaurang, vilket passade mig alldeles utmärkt nu när jag fått upp ögonen för  sushi!!






Efter lunch spenderade jag eftermiddagen på stranden, det var varmt och rätt öde, perfekt för att lyssna på musik och läsa en bok. My, Tobe och Zac kom också ner efter några timmar, vilket var skönt för mig som inte haft lust bada själv :p Så vi badade och spelade kickball tills det var dags att gå hem och börja med middagen.
Dagen avsluatdes kort och gott med att jag och My cyklade iväg till ett cafe för en kvälls caffe och kaka, det visade sig när vi hade satt oss ner att tisdag betydde poesikväll. Cafe gästerna var ca 20st personer i 50+ åldern också vi. Det var en ganska egendomlig och märkllig upplevelse måste jag säga :p en del var ganska så underhållande att lyssna på till och med!
Nu blir det lite serier och sedan sova..

poesiafton på ett litet litet cafe med mycket mycket gott caffe :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0