Ett måste..

Ett av sommarens stora MÅSTE(n) är Fotboll, speciellt sommaren 2008 som var ett EM år :p Doch gick det ju inte så bra för oss svenskar som man kanske hade hoppats på.. Men det var kul så länge det varade! 

Jag själv  är väl inte direkt överförtjust i själva spelet, däremot trivs jag jäkligt bra i publiken..antar att det lätt blir så då man bor 60m från Lissvallen ;D Jag kommer ihåg när man var mindre och gick på A-lags matcher, för att hejja fram pappa och grekan :)
Men så kom dagen då fotbollsintresset i Näsåker trappades ner en aning, det har hunnit gå många tomma somrar utan fotboll på Lissvallen i Näsåker..
Fram tills i år då en ny genaration har tagit tag  i saker och ting och man återigen kan höra hejarop och vrål ifrån Lissvallen!
Och det som är så himla kul är att hela byn engagerar sig och går på matcherna!!
Som i söndags t.ex. då Lia spelade borta mot Resele, jag ljuger inte då jag säger att det minst var 10 fulla bilar som kom ifrån Näsåker och hejade. Speciellt många reselebor det såg jag däremot inte skymten utav!

Matchen var som ett derby ska vara ;P het och mållös!
men som alla vet så går det ju att likna resele-näsåker med finland-sverige, alltså..resele är ju trots allt lillebror till oss och jag tror att vi tar 3poäng igen vid nästa sammandrabbning ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0